Call our automated telephone banking system 24/7 at 011-2004 An advanced e-service that allows you to manage your bank accounts at all times from everywhere without having to go to the bank, saving you time and effort. You could use the service to do the following •Client Account Service line (1) 1- Inquire about the account balance 2- Inquire about a summary of your account balances 3- Inquire about the last 10 transactions made on your account either through a phone or a fax sent to you 4- Request a statement of accounts either through a phone or a fax sent to you 5- Conduct internal transfer between your Bank accounts 6- Transfer from your account to any other SIIB Bank account. • General Information service line (2) 1- Inquiring about the Bank's products and services (deposit, financing, international trade and other services) 2- Inquiring about Bank's branches contact information 3- Inquiring about the Bank's ATM locations 4- Inquiring about currency exchange rates
Debit Card تصدر هذه البطاقة من البنك لمن له رصيد مالي في حسابه، تخول هذه البطاقة لحاملها السحب النقدي،أو تسديد أثمان السلع والخدمات بقدر رصيده المتاح، ويتم الحسم منه فوراً، ودون أن تُخوله الحصول على ائتمان الخدمات المصرفية المقدمة عبر هذه البطاقة: * السحب النقدي من الصرافات التابعة لبنك سورية الدولي الإسلامي بدون أي عمولة حيث الحدّ الأعلى للسحب اليومي 200,000 ل.س. * الاستعلام عن الرصيد . * كشف حساب مختصر " آخر 10 حركات تمت على الحساب " يظهر على شاشة الصراف الآلي أو بطباعته على وصل يستخرج من الصراف الآلي. * حفاظاً على أمان حسابك المصرفي فإن كل عملية تقوم بها على بطاقتك يتم إرسال رسالة قصيرة على هاتفك الجوال شريطة الاشتراك بخدمة الرسائل القصيرة . كيفية تقديم طلب الحصول على هذه البطاقة: 1- شخصياً من خلال فروع خدمة البنك : بتقديم طلب للحصول على البطاقة وعلى أن تصل رسالة نصيّة للعميل حال جهوزية البطاقة بفرع الخدمة المحدد 2- إلكترونياً من خلال أي متصفح انترنت عبر الرابط التالي https://atm.siib-sy.com : وذلك بإتباع الخطوات الآتية: 1- تحديد الفرع المُراد استلام البطاقة منه 2- تحديد رقم الجوال المعّرف لدى البنك المرتبط بالحساب المراد طلب البطاقة له 3- تعبئة رقم هوية صاحب الحساب أو رقم جواز السفر بحسب ماهو مُعرّف بالنظام البنكي ثم الضغط على تسجيل الطلب ث- لتأكيد نجاح تسجيل طلب البطاقة يتم إرسال رسالة نصيّة بالرّمز السري لتعبئته ضمن الشاشة المخصصة بالرّمز السري 3- هاتفياً عبر خدمة ألو بنكي . من خلال التواصل الهاتفي بمركز الاتصالات الفوري 0339393 بحال اشتراك العميل بخدمة ألو بنكي الهاتفية آلية تفعيل البطاقة للمرة الأولى على الصرّاف الآلي : 1- إدخال البطاقة ضمن الصرّاف الآلي دون الضغط على أيِّ من أزرار الصرّاف 2- انتظار وصول رسالة نصية برمز التفعيل على رقم الجوال المعرّف على النظام البنكي. 3- تعبئة رمز التفعيل في النافذة المخصصة على شاشة الصرّاف الآلي 4- تحديد كلمة سر جديدة على أن تكون أربعة أرقام. 5- تأكيد كلمة السر مرة ثانية. 6- بحال فشل عملية تأكيد كلمة السر الجديدة تظهر بشاشة الصراف الآلي عبارة (Unable to Proceed) ويتم إخراج البطاقة وبهذه الحالة يجب إعادة إدخال البطاقة في الصراف الآلي وانتظار رمز تفعيل جديد.
- Salary - Cash withdrawal notice - Cash deposit notice - ATM withdrawal notice - Deposit a check into the account - Notification of the arrival of the check book - Notification of the arrival of ATM cards -Notify the customer of the arrival of the electronic services numbers
This service enables disturbers of local telecommunication companies to transfer outstanding payments to the SIIB's accounts of telecom companies. This is completed through sending an electronic instruction from the distributers' mobile phone then the bank notifies the company that the transaction is successful and in turn the company will notify the distributor that the transfer is completed.- The minimum transfer per transaction is SYP 2,500.- The maximum limit for a single transaction is SYP 250,000.- The maximum limit of total transactions per day is one million Syrian Pounds.- When subscribing to this service, the client should visit the telecommunicationscompany to receive the GSM number and sub-dealer ID. Then the client has tocomplete and sign the application form at any SIIB branch.